06 - 830 83 491 info@lodur.nl
Home » Blog » Omgaan met angst en onzekerheid » Ontspanning als therapie

Ontspanning als therapie

door | 23 sep, 2019 | Omgaan met angst en onzekerheid

Het afsluiten van een ziekteperiode

Tine heeft tijdens haar behandelingen voor lymfklierkanker, kennis gemaakt met beeldende therapie in het ziekenhuis. Ze voelde de wens daar thuis mee door te willen gaan om haar ziekteperiode af te sluiten.

De kanker is terug

Tine heeft een eerste afspraak gemaakt om kennis met mij te komen maken. Kort daarna belt ze me op; “De kanker is terug!” Dát had ze niet verwacht! Ze voelt zich in de war. Wat nu? De beeldende therapie wil ze nog steeds, maar ze ziet ook enorm op tegen het weer opnieuw moeten vertellen van haar verhaal. Dát kost haar veel energie. Tine voelt vooral een enorme behoefte aan ontspanning.

Ontspanning als therapie

Wat nou als we dat als therapiedoel stellen? Ontspanning door met een creatieve opdracht bezig te zijn?
Dát spreekt Tine enorm aan! Even tijd voor zichzelf te hebben en creatief bezig zijn. Even niet ziek zijn. Even niet aan huis gekluisterd te zijn maar ergens naar toe kunnen gaan als haar energie dat toelaat.
Tine krijgt imuuntherapie. Daar ervaart zij nare bijwerkingen van, zoals duizeligheid en misselijkheid.

Doen waar je zin in hebt

We spreken af dat ik de tafel zal dekken met klei, krijt, houtskool, kleurpotloden en verf. Dan kan Tine kiezen waar ze op dat moment mee wil werken. En dient zich dan tóch nog iets aan wat gehoord en gezien wil worden? Dan is daar alle ruimte voor!

Wat is jouw verlangen?

Heb jij het gevoel dat je eigenlijk ook professionele hulp zou moeten zoeken? Omdat je het moeilijk vindt om met de situatie om te gaan waarin je zit? Zie je er tegenop om daarover te moeten praten? Misschien is beeldende therapie ook helpend voor jou!
Je kunt gratis en vrijblijvend een kennismakingsgesprek met mij hebben waarin we samen onderzoeken of ik iets met mijn werk voor jou kan betekenen. Je reserveert jouw gesprek hier

Over Wike de Klerk

 

Wike vindt het belangrijk dat vrouwen ná (borst-)kanker zich bewust worden dat zij zélf iets kunnen doen om zich beter te voelen. Een waardevol leven kunnen leiden.

Gerelateerde artikelen

5 tips om met je angst om te gaan.

5 tips om met je angst om te gaan.

Deze blog gaat over hoe jij beter om kunt gaan met angst voor de terugkeer van kanker. Bang zijn dat de kanker terug kan komen is heel normaal, maar het kan je levensplezier flink vergallen. Hoe kun je er voor zorgen dat jij de baas blijft over jouw leven en niet de angst en onzekerheid? Deze tips kunnen je alvast op weg helpen naar een prettiger en meer ontspannen leven ná kanker.

Lees meer

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schrijf je hier in voor mijn inspiratiebrief en ontvang jouw e-book "Van Olifant tot Mug"

Schrijf je in voor mijn inspiratiebrief met tips en weetjes voor op jouw weg naar herstel en ontvang mijn e-book als cadeau!

uYBgjXfHgcNrGh5xH0je

Je hebt je met succes ingeschreven!

Tweet
Share
Share
Pin